Hur skapar du tid och energi för att lyckas när undervisningen blir en allt mindre del av lärarens alla arbetsuppgifter? Det tar Jesper Ersgård upp i sin föreläsning på Lärarkvällarna i oktober 2013.
All forskning, alla rapporter, alla studier visar gång på gång samma sak – läraren är den enskilt viktigaste faktorn för ett bra lärande. Men hur skapar man tid och energi för att lyckas i klassrummet när undervisningen blir en allt mindre del av lärarens alla arbetsuppgifter? Hur hinner vi med att vara lärare?
Jesper Ersgård är utbildningskonsult med bakgrund som gymnasielärare. I föreläsningen utgår han från sina erfarenheter och den senaste forskningen. Jesper exempel på konkreta strategier för att tillsammans lyckas i klassrummet, samtidigt som man hittar tillbaka till sin undervisningsglädje.
Webb-tv: Här kan du se föreläsningen
Allt börjar hos den enskilde läraren, som själv måste inse vilken enorm positiv kraft denne kan vara i klassrummet och vilken avgörande betydelse han eller hon har för ett framgångsrikt lärande.